Verzenden & Retourneren
Het verzendproces
Bij KIMAIA begrijpen wij dat je jouw bestelling zo snel mogelijk in huis wilt hebben. Daarom hanteren wij het beleid voor 22:00 uur besteld, dezelfde dag wordt uw bestelling nog verwerkt en meegegeven aan de pakketdienst. In de meeste gevallen ontvangt je jouw bestelling dan de volgende werkdag al. Houd hierbij wel rekening met mogelijke vertraging bij de pakketdienst, feestdagen of andere omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de levertijd.
Voor de meest actuele informatie over jouw bestelling is het mogelijk om de track en trace code te volgen die je toegestuurd krijgt zodra jouw bestelling is aangemeld bij de pakketdienst. Mochten er nog vragen zijn over jouw bestelling, neem dan gerust contact op met onze klantenservice via het contactformulier op de website of stuur een mail naar support@kimaia.nl.
Onze klantenservice medewerkers helpen je graag om jouw bestelling zo snel mogelijk in huis te hebben.
Retourbeleid
We hanteren een retourbeleid van 14 dagen. Dit betekent dat je na ontvangst van je artikel 14 dagen de tijd hebt om jouw retour bij ons aan te melden.
De producten die je wilt retourneren kunnen wij alleen accepteren als deze ongeopend en verzegeld zijn. Geopende verpakkingen die geschikt zijn voor consumptie en/of persoonlijke verzorging kunnen wij vanwege hygiënische redenen niet terug in ontvangst nemen.
Om jouw retour aan te melden, kun je contact met ons opnemen via support@kimaia.nl. Wij zullen verdere instructies over het opsturen van jouw retourpakket via de mail met jou delen. Zodra wij jouw retourbestelling hebben ontvangen, wordt deze gecontroleerd en na acceptatie verwerkt. Artikelen die worden teruggestuurd zonder dat er een retour is aangevraagd worden niet geaccepteerd.
De kosten voor de retourzending zijn voor de klant zelf.
Voor vragen over retourneren kun je altijd contact met ons opnemen via support@kimaia.nl.
Schade en problemen
Inspecteer je bestelling bij ontvangst en neem direct contact met ons op als het artikel defect of beschadigd is of als je het verkeerde artikel hebt ontvangen. Dan kunnen wij het probleem evalueren en met een passende oplossing komen.
Cadeaubonnen zijn niet inwisselbaar voor contanten en kunnen niet worden geretourneerd.
Omruilen
Heb jij jouw artikel ontvangen en gaat jouw voorkeur toch liever uit naar een andere smaak? Het is mogelijk jouw product om te ruilen, stuur een mail naar onze klantenservice support@kimaia.nl en wij zullen verdere details met jou bespreken. Let hierbij wel op dat de kosten voor de retourzending voor jouzelf zijn. Wij sturen de gewenste smaak naar jou toe wanneer wij de eerder bestelde producten hebben ontvangen.
Wettelijke bedenktermijn van 14 dagen in de EU
Onverminderd het bovenstaande heb je, als de goederen naar de Europese Unie worden verzonden, het recht om je bestelling binnen 14 dagen te annuleren of te retourneren, om welke reden dan ook en zonder opgave van redenen. Net als hierboven moet je artikel zich in dezelfde staat bevinden als waarin je het hebt ontvangen, ongeopend en verzegeld.
Terugbetaling
Wanneer we jou retour hebben ontvangen en geïnspecteerd, krijg je hier melding van en laten we je ook weten of de retour is goedgekeurd. Bij goedkeuring word je automatisch binnen tien werkdagen terugbetaald via de oorspronkelijke betaalmethode. Vergeet niet dat het enige tijd kan duren voordat de bank of creditcardmaatschappij de terugbetaling heeft verwerkt en gestort.
Neem contact met ons op via support@kimaia.nl als het meer dan 15 werkdagen geleden is dat we je retour hebben goedgekeurd.